Zarejestruj / Zaloguj
Sauna - jak z niej korzystać?

sauna

Zalecane jest korzystanie z sauny suchej fińskiej dwa razy w tygodniu po godzinie. Kąpieli w saunach wilgotnych (mokrych i parowych) można zażywać znacznie częściej. Jednak zdania na temat czasu przebywania i częstotliwości sesji są podzielone. Zazwyczaj klienci decydują się na godzinne pobyty. Oczywiście podczas sesji powinno się robić krótkie przerwy na schłodzenie ciała.


Kąpiel w saunie. Pobyt w saunie za każdym razem jest fascynującym, oczyszczającym przeżyciem. Najlepiej zarezerwować sobie co najmniej dwie godziny, aby nie spieszyć się podczas zabiegu. Zalecane jest powstrzymać się od posiłków na dwie godziny przed pobytem w saunie.
Przed wejściem do sauny należy się umyć i dobrze wytrzeć. Wilgotna skóra utrudnia parowanie. Przed wejściem do sauny nie powinno się nakładać na twarz żadnych kremów czy maseczek. Można to robić po zakończeniu kąpieli bądź w czasie przerwy. Maseczkę należy jednak zmyć przed kolejnym wejściem do gorącego pomieszczenia.

 

Wchodzimy do sauny, gdy temperatura na górnej ławce osiągnie wymagany poziom. Powinniśmy zdjąć wszelkie ozdoby. W saunie ze względów higienicznych zawsze siadamy na ręczniku.

Rozgrzewamy się przez około 5-15 min, zwracamy uwagę na klepsydrę, termometr i higrometr!

W celu schłodzenia ciała najlepiej gwałtownie polać się strumieniem zimnej wody lub wskoczyć do lodowatego basenu. Przed skokiem i polaniem się wodą powinno się najpierw delikatnie schłodzić okolice serca.

Rozgrzewamy się przez 10-15 min. Wilgotność zwiększamy poprzez polewanie wodą kamieni leżących na piecu. Zawsze możemy poprawić atmosferę w saunie dolewając olejki aromatyczne do wody lub polewając kamienie aromatycznymi esencjami.

Schładzając się pamiętajmy, aby najpierw schłodzić okolice serca, a następnie gwałtownie się zmoczyć.

Wypoczywamy - zasłużony odpoczynek po intensywnym poceniu się, może masaż, może moczenie nóg w ciepłej wodzie, przyda nam się chwila odprężenia.

Uzupełniamy straty płynów podczas pobytu w saunie wodą mineralną, sokami (np.: pomidorowym, który uzupełnia wypocony potas). Podczas kąpieli w parze nie pijemy napoi alkoholowych.
Nie należy zasłaniać wlotu powietrza (prostokątnego otworu tuż nad posadzką, pod piecem) do sauny.

 

Sauna to nie tylko odprężenie i relaks - to również duże obciążenie dla organizmu powodujące wzrost tętna i ciśnienia. Jeśli stan Państwa zdrowia jest niepewny to przed wejściem do sauny należy się skonsultować z lekarzem.

Dodatkowe zabiegi podczas pobytu w saunie
Pobyt w saunie można rozpocząć masażem, który powinien nas zrelaksować. Zastosowanie olejków eterycznych oraz nałożenie na ciało peelingów krystalicznych z płatkami kwiatów w celu złuszczenia i odżywienia naskórka doskonale przygotowuje nasze ciało do wysokiej temperatury i wykorzystuje wszystkie składniki aktywne, które będą zastosowane w kolejnej fazie zabiegu. W kolejnym etapie przygotowywania ciała do wejścia do sauny można zaaplikować maskę termiczną, która jeszcze bardziej nas rozgrzeje i otuli orientalnym zapachem (należy ją zmyć przed wejściem do sauny). Ponadto działanie sauny możemy spotęgować po sesji nakładając na twarz maseczkę. Rozgrzana skóra, z głęboko oczyszczonymi porami, szybko wchłonie składniki pielęgnacyjne zawarte w kosmetyku. W przerwie na schłodzenie możemy złuszczyć rozpulchniony naskórek poprzez masaż specjalną rękawicą, na którą warto jest nabrać gruboziarnisty peeling (możemy również sami wykonać kosmetyk dodając do miodu trochę soli – pierwszy składnik działa kojąco i odżywczo, drugi zaś złuszczy naskórek). Po ostatnim wejściu do sauny warto zetrzeć zgrubiały naskórek ze stóp, umyć spocone włosy i nałożyć na nie maseczkę odżywczą. Gorące powietrze w saunie wysusza włosy, dlatego też warto jest im dostarczyć dodatkowej porcji wilgoci. Kończymy pobyt w saunie chłodnym prysznicem tak, aby domknęły się łuski. Na zakończenie osuszamy ciało ręcznikiem. Po powrocie do domu, gdy już pory skóry się domkną, smarujemy okrężnymi ruchami olejek bądź balsam do ciała.

Każdy po wyjściu z sauny wygląda młodziej, gdyż skóra jest gładsza, odprężona, świeża i lekko zaróżowiona. Zawdzięcza to ona bardzo głębokiemu oczyszczeniu i lepszemu natlenieniu tkanek, ponieważ pod wpływem wysokiej temperatury krew znacznie szybciej płynie nawet w najmniejszych naczyniach krwionośnych.

Pomimo tylu leczniczych efektów (wpływających pozytywnie na naszą urodę i zdrowie), jakie niesie ze sobą pobyt w saunie, nie wszyscy mogą z niej korzystać.


Przeciwwskazania:
- nadciśnienie (podobno są terapie leczące właśnie nadciśnienie kąpielami w saunie, jednak w przypadku nadciśnienia wskazana jest konsultacja z kardiologiem),
- choroby serca,
- zmiany nowotworowe w organiźmie,
- astma.


Wskazania: 
- choroby skóry, trądzik;
- relaks w czasie rekonwalescencji pooperacyjnej (uzgadniany z lekarzem);
- choroby stawów, kręgosłupa;
- bezsenność;
- zmęczenie;
- inne.

 




Zobacz, gdzie można wykonać ten zabieg:



MmmButterflay_logo_z_motylem Butterfly Wellness Sp. z o.o.
Wrocław, Sudecka 146
butterfly_wellness@onet.pl http://www.butterflywellness.com.pl
Mmmstyl_day_spa-popr Gabinet Styl SPA
Wągrowiec , Aleja Jana Pawła II 7
garnetz@wp.pl http://www.gabinetstyl.pl
MmmButterflay_logo_z_motylem Butterfly Wellness Sp. z o.o.
Wrocław, Sudecka 146
butterfly_wellness@onet.pl http://www.butterflywellness.com.pl
Mmmstyl_day_spa-popr Gabinet Styl SPA
Wągrowiec , Aleja Jana Pawła II 7
garnetz@wp.pl http://www.gabinetstyl.pl
MmmButterflay_logo_z_motylem Butterfly Wellness Sp. z o.o.
Wrocław, Sudecka 146
butterfly_wellness@onet.pl http://www.butterflywellness.com.pl
Mmmstyl_day_spa-popr Gabinet Styl SPA
Wągrowiec , Aleja Jana Pawła II 7
garnetz@wp.pl http://www.gabinetstyl.pl
rozwiń listę (+)

Komentarze (11)

awatar
~http://www.wp.de napisał:
2017-09-08 22:36:31
HEY HEY its my comment
http://www.wp.de http://www.wp.de

awatar
~sauner napisał:
2015-01-12 01:22:24
Z sauny powinno sie korzystać siedząc lub leżąc nago na reczniku.Jeśli ktoś się wstydzi to może owinąć ciało ręcznikiem.Po 10+15 minutach powinno sie schlodzic cialo pod prysznicem a jesli jest jakis zimny basen to potem skozystac z niego aby lepiej schodzi cialo.Potem ponownie do sauny i schadzamz sie i tak 3 lub 4 razy.Fajnie jest jak w saunie organizowane sa ceremonie zapachowe.
Seanse w saunie są zabiegami terapeutycznymi, odprężającymi, relaksującymi, pomagającymi usuwać napięcia nerwowe, dające poczucie odprężenia fizycznego i psychicznego, ale saunę i łaźnię parową można równocześnie wykorzystać do zabiegów aromaterapii. Aromaterapia wykorzystuje w zabiegach terapeutycznych i kosmetycznych pachnące naturalne olejki eteryczne, pozyskiwane z roślin. Mamy tu do czynienia z dwojakim oddziaływaniem. Po pierwsze oddziaływanie zapachowe na psychikę człowieka, po drugie olejki te będąc wieloskładnikową mieszanką związków chemicznych biologicznie czynnych, w czasie zabiegów aromaterapeutycznych dostają się do organizmu i oddziałują leczniczo.

przeczytaj wszystkie komentarze (+)
Zabiegi wg wskazań

14-10-06OoZ_baner_small (2)
Galeria produktów

Konkursy

 
Korzystanie z serwisu CzasNaZmiane.pl oznacza akceptację regulaminu.
Wszelkie prawa do publikowanej treści zastrzeżone. Wykorzystywanie w innych serwisach bez zgody autora zakazane.
Copyright © 2008-2017 CzasNaZmiane.pl | All Rights Reserved

Serwis czasnazmiane.pl wykorzystuje pliki cookie zapisywane w folderze przeglądarki. Więcej informacji na ten temat znajdą Państwo w regulaminie